Sunday, April 22, 2007

Sakura Matsuri in Washington DC






Last weekend Dave, Erica and I took the train into Washington DC. It was the final 2 days of the 2 week long Cherry Blossom Festival. We saw a bit of the parade and then took part in the ‘Sakura Matsuri’(which just means--Cherry Blossom Festival). This part of the festival was the creation of a Japanese-style festival in downtown DC. There were lots of food vendors, musicians/performers and….beer, of course. I was curious to see if Okinawa would be represented in the festival, but my curiosity didn’t last too long, because the first booth we came to was a music/dance performance group from Okinawa. We were very happy to see them and Erica was even put to work! Haha! This first picture is of her helping her fellow Okinawans set up for the performance. I was able to watch Okinawan dance, listen to Okinawan music, eat some-what Okinawan food (it was a good attempt at Okinawa Soba), and drink Japanese beer- I felt like I was back in Japan. Actually, the rain and lack of cherry blossoms in bloom reminded me very much of the Cherry Blossom festival in Nago, Okinawa.
先週の週末に エリカさんとWashington DCの さくら まつりに 行きました。ゆめい な パレッドを 見て 日本の まつりの たべものを 食べました。Kirinも 飲めました! うれしかった! ビル+まつり=しあわせ ね。まつりに 行くの まえ そこに 沖縄人が あります かな と 思いました。せいかい でした! さいしょに 見るの 人は 沖縄人でした! びっくりした! ずっとむこうに びんがたを 見ました! 沖縄!、沖縄!、沖縄! だと 言っていました!!!たこやきと やきとりと 沖縄そばを 食べました。ビルを 飲むの時 日本の大学生と 話しました。すてきな 人でした。そのあと、沖縄の おんがくのライブを 見ました「えいさと さんしん」。いい かんじ でした。沖縄に いるの きもち でした。Nagoの さくら まつりに にて いました。。。雨が ふって いて さくらの花が ありませんでした「もう さきました」。

3 comments:

Anonymous said...

ワシントンにも沖縄県人会があるのですね!
すごい!
久しぶりに沖縄人に会えてよかったね。
エミリ&エリカさんも日本語でおはなしできてよかったね!

Anonymous said...

さくら さきおわったのですね。
来年、ワシントンDCのさくらを みることが できたら いいね。
なご のさくらを みることが できたら もっと いいね!

エミリ said...

そう ですね! ナゴのさくらを 見に 来たい!!! まだ 見られました!ははは。。。だから、また 沖縄に 住まなければならない! でしょう?
ところで。。。コメント ありがとう!