Friday, December 15, 2006

Hisano LIVE-MOD's

Last night was Hisano-san's show at Mod's. She had Ryo-san(B-trippers guitarist) and Mattara-san (B-Trippers keyboardist) play for her. Here we are after the show.
昨日 久乃さんの ライブ でした!!!  MODSで リョウさんと マッタラさんと 久乃さんは すごい ライブを しました。ライブの あと この しゃしんを とりました。私たちは かわいい です。

A few weeks ago, Hisano-san asked me to sing "Nada Sou Sou" at her show. At first I thought she was joking, but it turns out that she was truly sincere. Me? Are you sure? For some strange reason I agreed to it, and so here I am up in front of a room full of people I don't know, singing a Japanese song. Okinawa has definitely done something to me, because, as most of you know... before coming here... this NEVER would have happened! As nervous as I was during the entire show (because of course she didn't bring me up until the encore), I am glad I did it.

せんじつ、久乃さんは つぎな ライブで なだそうそう 歌って 下さい と 言いました。私は この しつもんが じょだん だ と 思いました。私?どうして? 久乃さんは 英語で 沖縄の おもいで だ と 言いました。沖縄に 来る まえに とても シャイ でした。シャイ だった ので 歌うの ことが できませんでした。だけど、沖縄で 安心して います。きんちょう しました、けれでも とても 楽しかった。

Here we are with Ryo-san, Mattara-san, and Chika-san at a nearby izakaya for a little afterparty.

みんなさんは ライブの あと いざかやに 行きました。

2 comments:

Carolie said...

Great photos, Em...and WOW, I wish I'd been there to hear you sing! Did Dave tape it???

I know you are sad to be leaving Okinawa. What's your departure date? I'm going to miss knowing that you were "right next door!!"

Love,
Carolie

エミリ said...

Hey Cuz,
Of course Dave taped it! lol.... We are leaving Oki on 27Dec...going to Kobe for 2 days and then returning to Philly 29Dec. Waaaaaa!!!!! Ikitakunai!!!
I'm going to miss you too. Our times together on Mainland and down here in Oki were great! Talk to you soon!
Love ya,
Em