Thursday, November 16, 2006

Cousin Carolie Visits Okinawa



This week my cousin Carolie is visiting Okinawa. She lives in Sasebo, Japan, so the trip down here was only about an hour and a half plane ride. After picking her up from the airport on Tuesday, we hit the laquerware and glass factories in Itoman. This pic is of me playing the ping-pong ball game at the glass factory. I "won" 2 glasses!!! I can't go to the glass factory without playing this game. hehe...
今週 私の いとこは 沖縄に 来ました。 かのじょは させぼに すんで
います。 火曜日に こうくうに 会いました、それから いとまんに 行きました。グラスと りゅうきゅう しっきの 店に 行きました。グラスの店で ゲームを しました! かちました!
On Wednesday Carolie and I went to the Ryukyu Mura. The Ryukyu Mura is a good place to learn about pre-war Okinawan culture. Here is a picture of me with Carolie and our new friend. This old woman poured tea for us. She was very excited to be talking to us, especially after we asked if we could have a picture with her. She kept hugging us... and what a death grip!!! She was soooooo incredibly happy! I love Okinawa!
水曜日 カロリちゃんと りゅうきゅう村に 行きました。沖縄の ぶんかを ならう ところ です。私たちは とても しんせつな おばあさんと 話しました。楽しかった!沖縄が 大好きです!

2 comments:

Carolie said...

Hope you got my e-mail, Em! I had SUCH a good time with you and Dave (and our obachan friend! ha ha!)

Love you!
Carolie

エミリ said...

We are so happy that came to Okinawa! We had a lot of fun!!
Love ya,
Em