Sunday, July 15, 2007

Temari/てまり

Dave and I were in the mood for Japanese food today, so I took him to the small Japanese restaurant that I found earlier this year in Rockville. So far, this has been the only Japanese restaurant that I have been to since I got home that felt “Japanese”. One difference for example is that they actually speak Japanese! The service was very Japanese and……..the food was Japanese!!!! YAY!!! The food is about as authentic as you can get here in the States. We ordered shogayaki, tonkatsu, yellowtail sashimi, and ramen! For dessert we had coffee jello and green tea ice-cream. We also shared some Kirin beer and a bit of sake. What a meal! Although the restaurant is kind of far (close to DC), I am certain we will be back there in the near future!
今日は てまりレストランに 行きました。 今年 一回ママと その レストランに 行ったことが あるので そこに デイビッドさんを つれて来たかった。てまりは アメリカに 帰の時から 日本のレストランの中で さいこうです。さいごに スタッフは 日本人でした! サービスが よかった!。。。日本の ようしき でした。すごかった! そして、“すみません”『久乃さんの スタイル(^O^)』言えました! 楽しかった。。。ハハハハ。たべものも おいしかった!  とんかつと しょうがやきと はまちと ラメンを 食べました。そして、デザート:コーヒー ゼリーと まちゃの アイスクーリム。。。そして、 きりん ビールと お酒を 飲みました!!!! ちょっと とおい ですけど ちかいうちに てまりに 帰りたいです!

No comments: