Friday, July 20, 2007

Blackberries

Until recently I had never tried fresh blackberries. The house we are renting has a huge yard and way in the back there are two rows of blackberry vines. The woman that used to live here planted all sorts of things to include peach trees, apple trees, grapes, etc. I went out early this week to see how many were out there and found that there were just enough to make some blackberry pie. So…. that’s what I did ! , after a good 20 minutes of stabbing myself on all the thorns trying to reach the berries!
レンタルの家のにわに たくさん ベリーが あります! 今日までに この 生ベリーを 食べたことが ありません。英語で:黒ベリー です。日本語で: わかりません。ごめんなさい。黒ベリーは キイチゴ にてるね。じゃあ、今日、にわに いて たくさん 黒べリーを 見ました!「いっぱい あるから パイを つくるのが できるかな???」 ベリーを 摘みにくかった。イバラ でしたね。手とうでを かいて 20っ分あと やめました。どうにか ベリーが あった! あんどう でした。ごはんあとに パイを 早食べました :)

No comments: