Friday, June 06, 2008

Trip to Okinawa: Part 8

Half way into my trip I was able to meet up with my favorite study partner, Yukiko-san! Yukiko-san and I used to study English and Japanese together at least one time a week when I lived in Okinawa. One afternoon we got to catch up on each other’s lives over lunch. I learned that she has been helping to run a business with the Americans on-base. In the past two years he has had to speak a lot of English when she contacts her customers, so her English has improved a great deal! I was very impressed! Also, she just found out that she is having another baby! This is great news because she was told she couldn’t have any more children (she has a 4 year-old daughter now). Miracles happen every day!
私の お友だち ユキコさんと 会えました!沖縄に住んだ時に 毎週 ユキコさんと 日本語と英語をべんきょうしに 会いましたね。彼女の仕事で よく アメリカ人と 話しているので 英語を 話すのが とても 上手になりました! WOW! かんど していました! 2回 ユキコさんと 会えました!私たちの前の べんきょうするのところに「 Main Cityのサンエ」行きました!そして、ユキコさんは にんしん して いると 言っています! すごい ですよ! ユキコさん、おめでとう ございます!  

No comments: