Saturday, June 28, 2008

Trip to Okinawa: Part 14

Two nights before leaving, I went out to dinner with Hisano-san and her parents. We had a nice dinner at Tonkatsu Taro. After dinner Hisano-san and I met Erika-san in Naha for a fun night of singing at the karaoke box and relaxing at a local jazz club. Erika-san surprised me with an awesome Okinawan gift. She gave me a bingata noren (kind of doorway curtain). It is a gorgeous green with goya (Okinawan bitter melon) and shisa (lion-dog) on it. It was made with the fibers from the sugar cane grown on island. Totally cool, don’t you think? I finally got the chance to sing the new Japanese song I had been practicing. I also got to hear Erika-san sing for the first time….WOW! She has a great voice! She’s so shy most of the time, so I was not expecting to hear such a powerful voice. Next was a special treat….we headed to the jazz club of the first Okinawan jazz singer. It was a perfect Okinawan night with two great friends!
帰るの日の 一昨日に 久乃さんと 両親と とかつ たろ (TT)に 行きました。その後 カラオケの夜 だったね。久乃さんと エリカさんと カラオケBOXに 遊びに 行きました。 エリカさんから きれいな のれん「びんがた」を もらいました。この のれんは みどりと きいろい で ごや と しさ が あります。そして、沖縄の さとう の しょくぶつで 作りました。分かる?すごい 沖縄の おみやぎ ですよ!  ありがとうございます、エリカさん!!! エリカさんが 歌うのは はじめて 聞きました! ほんとうに いい こえが あります! WOW! エリカさんは しずか な 人ですから つよい な こえを 聞くのことが びっくりしていました。私は 歌うのが 上手じゃない ですけど カラオケは 楽しくて と 思います。 NHKの ばんぐみ 「どんど晴れ」の 唄を 歌いました!小田 和正の 唄です。カラオケの後 Jazz ライブに 行きました!楽しいな日でした!

No comments: